Egzama (Atopic Dermatitis) Tedavisi

Egzama Nedir?

Sağlıklı kişilerin ciltleri nem açısından dengelidir. Ciltteki nem, kişiyi bakteri ve alerjenlere karşı korur. Bir gen varyasyonu nedeniyle nem dengesi ortadan kalktığından ciltte Egzama adı verilen cilt hastalığı çıkar. Egzama oluşan cilt, çevresel faktörlerden, tahriş edici maddelerden ve alerjenlerden etkilenerek kızarıklıklar oluşturur. Bu da rahatsız edici kuruluk, kaşıntı gibi durumlara yol açar. Çocuklarda bazen gıda alerjilerinin Egzamaya neden olduğunu biliyoruz.

Tıpta, Atopik Dermatit olarak tanımlanan egzama, ciltte kızarıklık ve kaşıntı oluşturan bir durumdur.

Atopik Dermatitin kesin tedavisi bulunamamakla birlikte, tedaviler ve kişisel bakım önlemleri ile durum hafifletebilir. Örneğin sert sabunlardan kaçınmak, cildinizi düzenli olarak nemlendirmek, ilaçlı krem ​​veya merhem sürmek cildinizi rahatlatır. Hayat kalitenizi arttırır.

Egzama En Çok Kimlerde Görülür?

Çocuklarda sık görülür ancak her yaşta ortaya çıkabilir. Atopik Dermatit uzun süreli ve periyodik olarak tekrarlama eğilimindedir.

Egzama Belirtileri Nedir?

Atopik Dermatit (egzama) belirtileri kişiye ve mevsime göre farklılıklar gösterebilir.

• Kuru bir cilt,
  • Özellikle geceleri görülen kaşıntı,
  • Eller, ayaklar, bilekler, boyun, üst göğüs, göz kapakları, dirsek ve diz kıvrımlarının içinde lekeler,
  • Bebeklerde, yüz ve kafa derisi içinde görülen kırmızımsı lekeler,
  • İçinde sıvı olabilen ve kabuklanan küçük kabartılar,
  • Çatlamış ve pullu bir cilt
  • Kaşınmaktan hassaslaşmış ve kabarmış cilt

Ne zaman dermatoloğa görünmeli?

Cildinizdeki bu hassas durum günlük hayatınızı hatta uykunuzu etkileyecek kadar rahatsız ediciyse mutlaka bir Dermatoloğa görünmelisiniz. Yapılan tetkikler sonucu sorununuzun çözümüne uygun tedavi uygulanacaktır.

Tedavi

Cildinizi günde en az iki kez Dermatoloğunuzun yazdığı ürünlerle nemlendirin. Kremler, merhemler ve losyonlar cildin ihtiyacı olan nemi hapseder. Ayrıca cildinizdeki reaksiyonu arttırabilecek olan ter, stres, dengesiz beslenme, sabun, deterjan gibi kimyasallar ile tozlu ortamlardan uzak durun.

Kısa duşlar alın. Ayrıca sıcak su yerine ılık su tercih edin.

El, yüz ve vücut temizliğinde mutlaka cildinize uygun, sağlıklı ürünler kullanın. Anti bakteriyel sabunlar cildinizi kurutabilir, dikkat edin.

Duş sonrasında cildinizdeki nemi yumuşak ve doğal bir havluyla kurulayın. Banyodan sonra 5 dakika içerisinde nemlendirici uygulayın.

Egzama tedavisine karar verirseniz dermatoloğunuza aşağıdaki bilgileri vermeyi unutmayın:

Egzama tedavisi, en önemli tedavilerden biridir. Probleminizi tespit etmek ve doğru tedavi prosedürünü uygulamak için lütfen kliniğimizden Dermatolog Dr. Ersin Aydın ile görüşmek için randevu alın.