Akne (Sivilce) Tedavisi

Günümüzde çok yaygın olan Akne problemi Sivilce olarak da bilinmektedir. Akne özellikle yüz bölgesi, omuz, sırt ve göğüsteki yağ bezlerinin farklı nedenlerle çok çalışmasından kaynaklanmaktadır.

Akne Neden Olur?

Akne; yağ bezlerinin fazla çalışması nedeniyle hücrelerin tıkanması sonucu oluşur. Çoğunlukla siyah nokta oluşumuna sebep olan Akne problemi bazı durumlarda iltihaplı sivilce gibi farklı sorunlara da neden olabilir.

Akne En Çok Kimlerde Görülür?

Akne, her yaştan insanı etkilemesine rağmen özellikle 14 ile 20 yaş arasındaki gençlerde çok sık görülür. Birçok kadın, aylık periyodundan bir hafta önce yaygın olarak Akne problemi yaşamaktadır. Bu olağan ve geçici bir durumdur.

Akne Belirtileri Nedir?

Cilt yapınıza göre farklı belirtileri vardır.

• Uçları beyaz nokta (Kapalı tıkalı gözenekler)
  • Siyah nokta (Açık tıkalı gözenekler)
  • Küçük kırmızı, hassas şişlikler (Papüller)
  • Uçlarında irin bulunan papüller olan sivilceler (Püstüller)
  • Derinin altında büyük, katı ve ağrılı topaklar (Nodüller)
  • Derinin altında ağrılı ve irin dolu topaklar (Kistik lezyonlar)

Ne zaman Dermatoloğa görünmeli?

Kısa sürede geçmeyen durumlarda hemen bir Dermatoloğa görünmelisiniz. Yapılan tetkikler sonucu sorununuzun çözümüne uygun tedavi uygulanacaktır. Erişkinlerde ani başlayan şiddetli akne, tıbbi müdahale gerektiren farklı bir hastalığın habercisi olabilir.

Akne nasıl gelişir?

Akneye neden olan dört ana faktör vardır:

• Fazla yağ (sebum) üretimi
  • Yağ ve ölü deri hücreleri tarafından tıkanmış saç kökleri
  • Bakteri
  • Enflamasyon

Akne tipik olarak yüzünüzde, alnınızda, göğsünüzde, sırtınızın üst kısmında ve omuzlarda görülür çünkü bu cilt bölgeleri en fazla yağ bezlerine sahiptir. Saç kökleri de yağ bezlerine bağlıdır.

Akne oluşumunu tetikleyen faktörler:

• Aile öyküsü
  • Yağlı ürün kullanımı
  • Ciltteki sürtünme ve baskı
  • Hormonal değişiklikler
  • Bazı ilaçlar
  • Diyet

Akne Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar

Çikolata ve yağlı yiyecekler: Çikolata veya yağlı yiyecekler yemenin sivilce üzerinde çok az etkisi vardır veya hiç etkisi yoktur.

Hijyen: Akne ciltteki kirden kaynaklanmaz. Aslında, cildi çok sert ovmak veya yoğun kimyasallarla temizlemek cildi tahriş eder. Bu durum sivilceleri daha da kötüleştirebilir.

Makyaj malzemeleri: Sağlıklı makyaj malzemeleri Akne oluşumuna neden olmaz.

Tedavi ne kadar sürer?

Lazer ile Akne tedavisi bir süreçtir. Bu tamamen sizin probleminize uygun olarak planlanan bir tedavidir. Çok kısa sürede sonuç alınan tedaviler olduğu gibi uzun süren tedaviler de olabilmektedir.

Etkili akne tedavileri mevcuttur, ancak akne kalıcı olabilir. Sivilceler ve şişlikler yavaş yavaş iyileşir ve biri kaybolmaya başladığında diğerleri ortaya çıkar. Bazı durumlarda Akne tedavisi sonrasında iz ya da renk değişikliği kalabilir. Akne (Sivilce), özellikle gençlerde duygusal sıkıntıya neden olabilir. Tedaviye ne kadar erken başlarsanız, bu tür problemlere yakalanma riskiniz o kadar düşük olur.

Uygulamada acı hissedilir mi?

Akne (Sivilce) tedavisi esnasında herhangi bir acı ya da ağrı hissedilmez.

Akne tedavisini kime yaptırmalıyım?

Akne tedavisini kesinlikle diploması ve deneyimi olan bir Dermatoloğa yaptırmalısınız. Kulaktan dolma bilgiler ya da başkasının sonuç aldığı ilaç vb. maddeler sizin probleminizi daha kötü hale getirebilir.

Akne tedavisine karar verirseniz dermatoloğunuza aşağıdaki bilgileri vermeyi unutmayın:

Akne (Sivilce) tedavisi, en önemli tedavilerden biridir. Probleminizi tespit etmek ve doğru tedavi prosedürünü uygulamak için lütfen kliniğimizden Dermatolog Dr. Ersin Aydın ile görüşmek için randevu alın.