info@drersinaydin.com
Dr. Ersin Aydın - Logo
Çene Botoksu (Masseter Botoks)2022-06-13T13:39:10+03:00

Çene Botoksu

Pek çok insanın hayatını etkileyen diş sıkma ve gıcırdatma probleminin çözümünün Masseter Botoks olduğunu biliyor muydunuz?

Masseter Botoks Nedir?

Yüzümüzde farklı amaçlarla kullandığımız yaklaşık 40 tane kas var. Bunlardan masseter yani çene kası ise en sık kullandığımız kaslardandır. Yüzün yan tarafında bulunan ve elmacık kemiğini alt çeneye bağlayan bu kası çiğnemek için kullanırız. Ancak geceleri strese bağlı nedenlerle fark etmeden bu kası sıkabiliriz. Bunu sürekli yaptığımızda ise çene bölgemizde özellikle dişlerimizde sıkıntı veren ağrı benzeri problemler oluşabilir. Sıkmanın devam etmesi halinde çene ve diş yapısında bozulmalar görülebilir. Tüm bu fiziksel sıkıntıların yanında çenede oluşan yorgunluk, sıkıntı yaratıcı psikolojik bir duruma da dönüşebilir.

Peki bu durumu nasıl çözebiliriz? Çok sık rastlanan diş ya da çene sıkma olayının tedavisi aslında çok basittir. Özellikle uyku esnasında gerginlik yaratan, yüze basınç uygulayan masseter kasının gevşemesine yardımcı olmak için botoks uyguluyoruz. Bu sayede çene sıkma ya da diş gıcırdatma problemi hafifliyor.

Masseter Botoksu Nasıl Tedavi Eder?

Masseter kasına uyguladığımız botoks, o bölgedeki sinir sinyallerini geçici olarak pasifleştirir. Kasların kullanımı zayıfladığı için çenede rahatlık elde edilir.

Masseter Botoksu olarak da bilinen Çene Botoksu rahatlatıcı bir tedavidir. Yüz kaslarının rahatlamasını ve çene bölgesinde oluşan gerilimi gidererek daha kaliteli bir yaşam elde etmenizi sağlar. Bu sayede rahat uyursunuz ve sabahları çene kaslarınız yorgun uyanmazsınız.

Masseter Botoksu ile Estetik Bir Çene Yapısı Elde Edilebilir

Bazı kişiler masseter kasını fazla kullanır. Bu durumda kasın normalden fazla büyümesi ile çenede estetik olmayan bir görüntü oluşur. Bu problemde de yine çözüm, Masseter Botoksudur. Çene kasına yapılan botoks ile çene bölgesi daha narin bir görünüme kavuşur. Bir yandan çene hattında ovallik ve diğer yandan masseter kası gevşeyerek çenede rahatlık elde edilir. Kısacası uygun kişilerde ameliyatsız çene estetiği anlamına gelen işlevsel bir tedavidir. Masseter Botoksu, sonuçları itibarıyla doğal ve ağrısız bir uygulamadır. Bu sayede yüz şekillendirilir.

Hangi Durumlarda Masseter Botoksu Yapılır?

• Çenenizde gerilim,
  • Sıkmaya bağlı diş gıcırdatma,
  • Geniş bir çene yapısı,
  • Masseter kasının neden olduğu baş ve boyun ağrısı,
  • Çene kasılması sonucu oluşan diş ağrısı,

gibi problemleriniz var ise bir dermatologdan, Masseter Botoksu tedavisi için uygun olup olmadığınızı öğrenebilirsiniz.

Masseter Botoksu Sonrasında Neler Olur?

Masseter Botoksu tedavisinden sonra botoksun etkisi 2 ile 8 hafta arasında görülmeye başlar. Çenede bir rahatlama olduğu için sonuçlar memnunluk vericidir. Yine yüz şekillendirme tedavisinde destekleyici bir uygulama olan Masseter Botoksu ile çene bölgesinde doğal ve estetik bir görünüm sağladığı için yüksek hasta memnuniyeti vardır. Masseter Botoksu diğer botoks tedavilerinde olduğu gibi tekrarlanan uygulamalardır. Süreklilik için belirli aralıklarla masseter botoks uygulamasına devam etmek gerekebilir.

Masseter yani Çene Botoksu tedavisine karar verirseniz dermatoloğunuza aşağıdaki bilgileri vermeyi unutmayın:

Çene Botoksu, önemli tedavilerden biridir. Probleminizi tespit etmek ve doğru tedavi prosedürünü uygulamak için lütfen kliniğimizden Dermatolog Dr. Ersin Aydın ile görüşmek için randevu alın.

Tüm Botoks Videoları

Tüm Botoks Makaleleri