Tırnak Mantarı

Tırnak Mantarı Nedir?

​​Tırnak mantarı toplumda çok sık görülen el ya da ayak tırnaklarının mantar mikrobu tarafından deforme edildiği bir durumdur. El ve ayak tırnaklarında kalınlaşmaya bağlı şekil ve renk değişikliği ile kırılmalara neden olur.

Tırnak mantarı neden olur?

Tırnak mantarı oluşumunun birden fazla nedeni vardır.  Farklı mantar mikroplarının yol açtığı bu durum ayakkabıların içindeki nemli ve havasız ortamda gelişir. Yine deride görülen başka mantar tipleri de tırnak mantarına neden olabilir.

Tedavisi nasıl yapılır?

Tırnaktaki mantar sorunu dermatoloğunuz tarafından el ve ayak tırnaklarınızın görünümüne göre tanımlanabilir. Ancak bazı durumlarda tırnaktan bir parça test için laboratuvara gönderilir.

Tırnak mantarı problemi, tırnağı kesmek, tırnağı törpülemek, tırnağa mantar karşıtı krem ya da cila sürmek gibi bir dizi farklı işlemle tedavi edilebilir. Tırnağın durumuna göre mantar olmuş kısım dermatolog tarafından uygun tedavi prosedürüne tabi tutulur. Bazı durumlarda ise ilaç kullanmak gerekebilir.

İlaç ya da diğer tekniklerle tedavi yapılmasına rağmen tırnağın ilk haline dönmesinde sorun olabilir. Ve bazı durumlarda mantar sorunu tekrarlayabilir.

Tedavisi uzun sürer

Tırnak mantarı hastalığı tedavisi uzun sürmektedir. Kronik bir biçimde seyreden durum müdahale edilmezse diğer tırnaklara da geçebilir.

Tırnak mantarı hastalığından korunmak için kişisel temizliğinize önem göstermelisiniz. Ayakkabılarınızın temiz ve sağlıklı olması gerekir. Ortak paylaşılan havuz vb. alanlarda koruyucu ayakkabı kullanmanız önerilir. Yine günlük temizlik ve bakım şarttır. Kullanacağınız manikür ve pedikür aletlerinin dezenfekte olduğundan emin olun. Bu sayede mantardan korunmuş olursunuz.