Cilt Sağlığı

Her mevsimde cilt sağlığımız için dikkat etmemiz gereken bazı hususlar var.

Kış aylarında cildimiz daha çok soğuğa maruz kalıyor, kuruyor ve cilt kuruluğuna bağlı birtakım yakınmalar ortaya çıkabiliyor. Dolayısıyla cildimizi, uygun bir nemlendirici ile nemlendirmek, cildi kurutmayan temizleyicilerle temizlemek oldukça önemli.

Çok sık ve çok sıcak su ile banyo yapmak gibi bazı fiziksel faktörler de cildimizde kuruluğa neden olabilir.

Bu nedenle banyoda ılık duş alarak ve banyo süresini, 5-10 dk’yı geçmeyecek şekilde  kısaltarak cildimizin kurumasını önleyebiliriz.

Banyo yaparken duş jeli yerine nemlendirici özelliği olan temizleyiciler tercih edilebilir.

Özellikle ‘atopiye’ yani cilt kuruluğuna yatkın çocuk ve bireylerin banyodan hemen sonra ciltlerini uygun nemlendiricilerle nemlendirmeleri de oldukça önem taşıyor.

Her ne kadar dikkat etsek de bazı ciltlerin bu etkilere karşı daha hassas olduğunu biliyoruz. Soğuğa bağlı ne tür problemlerle karşılaşabiliriz ?

Özellikle Atopi’ye yatkın bireylerde cilt kuruluğuna bağlı olarak kaşıntı ve ekzema sorunları ile daha sık karşılaşabiliyoruz. Bu tür sorunu olan bireylerin kış mevsiminde cilt sağlığını korumaları açısından özellikle dikkatli olmalarında fayda var.

Egzama akne gibi var olan problemlerimiz hava değişimlerinden etkilenir mi ?

Evet etkilenebilir. Egzama, roza ve sedef hastalığı olan kişilerin hastalıklarında alevlenme ortaya çıkabiliyor. Pek çok kişi kaşıntılarını,  döküntülerini geçici bir durum olduğunu düşünebiliyor. Ta ki yaşam kaliteleri, fiziksel görünümleri bu durumdan etkilenene kadar.

Bu durumda da farklı kaynaklardan edindikleri doğru olmayan bilgilerle sorunlarına çözüm bulmaya çalışabiliyorlar.

Kişiler yaşadıkları bir sorunu yanlış bilgilerle tedavi etmeye kalktıklarında sorun maalesef büyüyebiliyor. Hatta başka sorunlara neden olabiliyor.

Dolayısı ile bulguların doğru yorumlanabilmesi ve hastalığın tedavisi için mutlaka bir Dermatoloğa görünmek gerekiyor. Ayrıca her mevsimde her tedaviyi uygulamayabiliyoruz.