Sedef Hastalığı Tedavisi

Sedef Nedir?

Sedef hastalığı (Psoriasis) günümüzde sıklıkla görülen bir cilt hastalığıdır. Cilt hücrelerinin olağandan daha hızlı yenilenmesi Sedef hastalığına yol açmaktadır. Kronik bağışıklık sistemi hastalığı olan Sedef hastalığı, cilt yüzeyinde pullanma benzeri oluşumlara neden olur. Zaman zaman gelişen kaşıntı sonucunda kızarıklık ya da iltihaplanma oluşabilir. Genetik aktarım söz konusu olduğu için ailede Sedef öyküsü olan kişilerin takiplerini çok iyi yapmaları gerekir.

Sedef hastalığı bulaşıcı değildir. Hastalığın tedavisinde daha çok deri kremleri, ultraviyole ışık tedavisi, reçeteli ilaçlar ya da çoklu kombine yöntemler kullanılabilir.

Sedef En Çok Kimlerde Görülür?

Daha çok yetişkinlerde görülmektedir. Ancak erken yaşlarda da Sedef hastalığına rastlanmaktadır. Bazı dönemlerde sönümlenen hastalık bazı dönemlerde ataklar halinde tekrarlama eğilimindedir.

Sedef Belirtileri Nedir?

Sedef hastalığı (Psoriasis) belirtileri kişiye ve mevsime göre farklılıklar gösterebilir. Her hastada farklı belirtiler gösteren hastalık bazı durumlarda ortadan kaybolabilir ve daha sonra yeniden ortaya çıkabilir.

• Kuru bir cilt,
  • Özellikle geceleri görülen kaşıntı,
  • Eller, ayaklar, bilekler, boyun, üst göğüs, göz kapakları, dirsek ve diz kıvrımlarının içinde lekeler,
  • Deri üzerinde görülen kırmızımsı lekeler,
  • Çatlamış ve pullu bir cilt,
  • İltihaplanma,
  • Kaşınmaktan hassaslaşmış ve kabarmış cilt

Ne zaman dermatoloğa görünmeli?

Cildinizdeki bu hassas durumu fark ettiğinizde mutlaka bir Dermatoloğa görünmelisiniz. Yapılan tetkikler ya da biyopsi sonucu sorununuzun çözümüne uygun tedavi uygulanacaktır.

Tedavi

Sedef hastalığı topikal kremler, ilaçlar ya da lazer ile tedavi edilebiliyor. Tedavi süreci Sedef hastalığının durumuna göre planlanıyor. Hastalığın artmaması için bazı noktalara dikkat etmeniz önem taşır. Cildinizdeki reaksiyonu arttırabilecek olan ter, stres, dengesiz beslenme, sabun, deterjan gibi kimyasallar ile tozlu ortamlardan uzak durun. Sigara ve alkolü hayatınızdan uzak tutun. Kısa duşlar alın. Ayrıca sıcak su yerine ılık su tercih edin.

El, yüz ve vücut temizliğinde mutlaka cildinize uygun, sağlıklı ürünler kullanın. Anti bakteriyel sabunlar cildinizi kurutabilir, dikkat edin.

Duş sonrasında cildinizdeki nemi yumuşak ve doğal bir havluyla kurulayın. Banyodan sonra 5 dakika içerisinde nemlendirici uygulayın.

Sedef hastalığı tedavisine karar verirseniz dermatoloğunuza aşağıdaki bilgileri vermeyi unutmayın:

Sedef hastalığı tedavisi, en önemli tedavilerden biridir. Probleminizi tespit etmek ve doğru tedavi prosedürünü uygulamak için lütfen kliniğimizden Dermatolog Dr. Ersin Aydın ile görüşmek için randevu alın.