Uçuk (Herpes Simplex)

Halk arasında uçuk olarak bilinen Herpes Simplex virütik bir hastalıktır. Uçuk, Herpes Simplex virüsünün neden olduğu ve deri yüzeyinde kendini gösterir. İki tip olan; Herpes Tip 1 virüsü ağız, dudak çevresi ve yüz bölgesinde gelişir.  Herpes Tip 2 ise genital bölgede kendi göstermektedir.

Uçuk Neden Olur?

Uçuk oluşumunun birden çok nedeni vardır. Hormonsal değişimler, stres, vitamin eksikliği, virüs bulaşması gibi nedenler uçuk oluşumuna yol açabilir. Viral enfeksiyon olan uçuk, vücudun farklı yerinde enfekte olarak kendi göstermektedir. Bağışıklık sisteminin zayıflaması ile deride oluşan virütik bir durumdur. Belirti olarak uçuk çıkacak bölgede hafif kaşıntı, ateşlenme, cilt yüzeyinde deformasyon ve kızarıklık görülebilir. Dünya Sağlık Örgütü’ne göre dünya nüfusunun %70’e yakan oranında Herpes Simplex virüsü bulunmaktadır.

Uçuk Nasıl Tedavi Edilir?

Uçuk sağlıklı bir bireyde, oluştuktan sonra yaklaşık bir hafta içerisinde geçme eğilimi gösterir.

Bağışıklık sisteminin güçlü olmaması halinde ise su toplama, kaşıntı ve ağrı gibi özellikler gösterebilir. Böyle bir gelişme olduğu takdirde bir dermatoloğa muayene olmak ve uçuk karşıtı krem tipi çeşitli ilaçlar almak gerekir. Vitamin takviyesi de uçuk tedavisinde yardımcı olmaktadır. Eğer vücudunuzda sürekli tekrar eden uçuk enfeksiyonları varsa mutlaka tedavi için dermatolog yardımı almanız gerekir.

Uçuk Bulaşıcıdır

Virütik bir rahatsızlık olan uçuklar bulaşıcıdır. Özellikle dudak, göz ve yüz çevresindeki uçuklar ortak kullanılan havlu, bardak vb. eşyalar yardımıyla hızla yayılmaktadır.  Yine genital bölgede oluşan uçuklar da tensel temas ile bulaşma eğilimindedir.