Ocak 21, 2022

Işığın Yenileyici Gücü LED Işık Terapi’nin Cilt Üzerindeki Muhteşem Faydaları

Cilt sağlığı herkes için hayatın her döneminde çok önemlidir. Özellikle şehir hayatının yoğun temposunda çalışan kişiler için yüz bölgesinin korunması özel önem taşır. Zamanın etkilerine güneş, hava kirliliği, düzensiz beslenme ve az su tüketimi gibi faktörler de eklenince cilt, başta yüz bölgesinde olmak üzere solgun ve sağlıksız bir görünüme sahip olabilir. Peki ne yapmak lazım? Elbette cildimize her an özel önem göstererek korumamız gerekir.

İşte biz dermatologlar bu gibi durumlarda cilt sağlığı ve özellikle yaşlanma karşıtı tedaviler konusunda çözümler öneriyoruz. En başta sağlıklı yaşam ritüellerini uygulamak olan bu öneriler tıp teknolojisinin olanakları ile farklı yöntemleri barındırıyor.

LED IŞIK TERAPİ NASIL DOĞDU?

Size bu hafta LED Işık Terapi’den söz edeceğim. Son zamanlarda tüm dünyada çok tercih edilen ve sonuçları ile yüzümüzü güldüren bu tedavi gerçekten incelenmeye değer.

LED Işık Terapi’nin başlangıç hikayesi NASA’nın uzay çalışmalarında mekiklerdeki bitkileri büyütmek için tasarlanmasına dayanıyor. Bitkilerde alınan olumlu sonuçlardan sonra ABD Donanması’ndaki denizcilerin hasarlı kas dokuları ve yara tedavisinde başarılı olması LED Işık Terapi’nin ciltte yaşlanma karşıtı tedaviler için kullanılmasına da ilham verdi.

KIRMIZI, MAVİ VE SARI IŞIK YARDIMIYLA YAPILIYOR

LED Işık Terapi, cilt tarafından çeşitli dalga boylarındaki kolayca emilen kırmızı, mavi ve sarı ışık dalga boyları yardımıyla yapılan bir bakım tedavisidir. LED Işık Terapi, ciltte yaşlanma oluşumlarını önlemek gibi öncelikli bir amaca sahip olsa da akne, skar ve iltihaplanma karşıtı tedavilerde de güvenle kullanılır.

Cildinizin ihtiyacına göre kırmızı, mavi veya sarı ışık dalga boylarını. Kırmızı, yaşlanmayı geciktirmek, mavi akne tedavisi için, sarı ise yara izlerinin ve cildin rejenerasyonunda tercih edilir.

LED Işık Terapi, özel gözlükler takılarak uygulanır. İşlem yaklaşık 20 dakika sürer. Tedavi çok güvenlidir. Herhangi bir ultraviyole ışın içermez. İşlem esnasında acı, ağrı hissedilmez ve sonrasında herhangi bir yan etki olmaz. Aksine ışığın altında karanlık bir ortamda uzanarak geçirilen 20 dakika dinlendirici bir etkiye sahiptir. Bu nedenle düzenli olarak rahatlıkla kullanılabilir. Ve işlemden sonra hemen gündelik hayata devam edilir.

İYİLEŞTİRİP SAKİNLEŞTİRİYOR

LED Işık Terapi tedavisini tek başına kullanabildiğimiz gibi cilde uygulanan farklı bir işlem sonrasında da yatıştırıcı etki yakalamak için de kullanırız. Mesela kişinin ihtiyacına göre kimyasal peeling ya da lazer tedavisi sonrasında cildi sakinleştirmek ve tedaviyi desteklemek için de tercih ediyoruz. Uygulamanın diğer güzel özelliği ise tüm cilt tipleri için güvenle kullanılabilir olmasıdır.

LED Işık Terapi, tekrarlanabilir bir işlemdir. Yaklaşık 10 hafta boyunca düzenli olarak haftada bir uygulandığında ciltte sağlık bir görünüm elde etmemizi sağlar. İstendiği zaman tedavi tekrar edilebilir.

KIRMIZI IŞIK

Cildin dış tabakası olan epidermisi tedavi etmek için kırmızı veya kızılötesi ışık kullanılır. Işık cildinize uygulandığında epidermis emer ve ardından kolajen proteinlerini uyarır.

Teorik olarak daha fazla kolajen, cildinizin daha pürüzsüz ve dolgun görünmesi anlamına gelir, bu da ince çizgilerin ve kırışıklıkların görünümünü azaltabilir. Kırmızı LED, dolaşımı iyileştirirken iltihaplanmayı azalttığı ve bunun da cilde daha sağlıklı bir parlaklık sağladığı düşünülmektedir.

MAVİ IŞIK

Mavi Led Işık Terapi ise yağ bezlerini hedef alır. Cildinizin ve saçınızın sağlığı  için yağ bezleri gereklidir, böylece saçta kuruluk yaşamaz. Bununla birlikte, bu bezler bazen aşırı aktif hale gelerek yağlı cilde ve akneye neden olabilir. Mavi LED Işık tedavisi bu yağ bezlerini hedef alır ve onları daha az aktif hale getirir. Bu da daha az sivilce oluşumuna yardımcı olur. Mavi ışık, cildin altındaki sivilceye neden olan bakterileri de öldürebilir ve bu da kistler ve nodüller de dahil olmak üzere şiddetli sivilce tedavisine yardımcı olabilir. LED Işık Terapisi, yaşlanma belirtileri göstermeye meyilli diğer bölgeler olan boyun ve göğüste de kullanılabilir.

SARI IŞIK

LED Işık Terapi, esas olarak kolajen ve dokuları artırmak için kullanılır. Cildinizi yumuşatabilir ve yaşlılık lekeleri, akne ve ince kırışıklıklardan kaynaklanan görünümü azaltabilir. Ayrıca cildin kan dolaşımını düzenler. Detoks etkilidir. Cilt kızarıklıklarını yatıştırır. Erken zona baskılanmasında kullanılabilir.

TERAPİDEN SONRA NELER OLUR?

LED ışık tedavisi noninvazivdir, tedaviniz bittiğinde günlük aktivitelerinize başlayabilirsiniz. Tüm seanslarınızı bitirdikten sonra sonuçlar daha fark edilir olacaktır.

Ancak önerilen seans sayısına ulaştıktan sonra bile sonuçlar kalıcı değildir. Çünkü cilt hücreleriniz zamanla biraz kolajen kaybedebilir ve tekrar yaşlanma belirtileri görmeye başlayabilirsiniz. Bu nedenle birkaç ayda bir veya sağlayıcınızın önerdiği şekilde bakım tedavilerini tekrarlamanız önerilir.